Olen työskennellyt opettajana ala- ja yläkoulussa, lukiossa ja ammattikoulussa. Lukiossa olen opettanut sekä päivälukiossa että aikuislukiossa. Työnkuvani aikuislukiossa oli hyvin moninainen: vastasin iltalukion äidinkielen ja kirjallisuuden opetuksesta, aikuisten maahanmuuttajien peruskoulun suomi toisena kielenä opetuksesta, etäopetuksesta sekä perusopetuksen ja lukiokoulutuksen vankilaopetuksesta sekä opetin myös päivälukiossa. Etäopetusta hoidin myös kotoa käsin, mikä oli hyvin antoisaa, sillä sain helposti otettua lisämateriaalia omasta hyllystäni opiskelijoita varten. Koin tuon erittäin hyödylliseksi, vaikkakin etäopetus vaatiikin erilaista suunnittelua kuin lähiopetus.
Yhden lukuvuoden hoidin aikuislukiossa koordinaattorin nimellä apulaisrehtorin tehtäviä ja samaisen lukuvuoden keväällä opinto-ohjaajan tehtäviä. Työnkuvani on ollut siis hyvin laaja, mistä olenkin erittäin tyytyväinen. Olen saanut kokeilla ja uudistaa monia asioita, joista viimeisimmät kokemukseni ovat äidinkielen ja kirjallisuuden opetuksen yksilöllisten opetusmenetelmien testaus yläkoulussa.
Syksyllä 2015 sain loistavan tilaisuuden työskennellä uuden perusopetuksen opetussuunnitelman parissa. Sain koota Tampereen kaupunkiseudun kahdeksan kunnan yhteistä opetussuunnitelmaan oppiaineiden tavoitteiden ja sisältöjen osalta. Se oli työ, jota tuskin koskaan unohdan. Minulla oli mahdollisuus paneutua täysin opetussuunnitelman tekstiin sekä vaihtaa ajatuksia tekstistä seudun OPS-ryhmissä työskentelevien kanssa. Arvostan tuota kokemusta erittäin paljon. Koen, että tuosta työstä on ollut suuri hyöty nyt kun hoidan opetuspäällikön tehtäviä. Koenkin hyvin usein melkoista flow-tilaa, kun saan työskennellä opetussuunnitelman parissa.
Koulumaailman ulkopuolella aikani on vierähtänyt hyvin paljon urheilun parissa. Takana on lähes 15 vuoden yleisurheilutausta, joka alkoi ensiksi harrastusmielessä, mutta muuttui vähitellen kilpaurheiluksi. Tuo aika opetti paljon tavoitteellisen toiminnan suunnittelusta ja toteutuksesta, välitavoitteiden asettamisesta kohti päätavoitetta sekä jatkuvan arvioinnin pohdintaa. Olenkin tuon avulla saanut paljon kokemusta siitä, mitä nykyinen opetussuunnitelmakin painottaa: otetaan huomioon koko oppimisprosessi, joka koostuu suunnittelusta, tavoitteiden asettamisesta, välitavoitteista ja arvioinnista kohti lopullista päämäärää.
Uuden oppiminen on aina ollut lähellä sydäntäni. Niinpä olenkin  hyvin innokas tutustumaan uusiin opetusmenetelmiin ja ideoihin, vaikka samalla olen hyvin jalat maasssa ja pohdin uusia menetelmiä käytännön pedagogisen työn kannalta. Innostua siis saa, kunhan pitää pään pilvissä ja jalat tukevasti maassa. Tällä motolla on hyvä jatkaa eteenpäin.